WYŁĄCZANIE PROGRAMÓW DZIAŁAJĄCYCH W TLE - PORADNIK
Problemy spowodowane konfliktem z innymi uruchomionymi na komputerze programami:
- brak reakcji na próbę uruchomienia gry
- gra wraca do pulpitu (CTD - Cash to Desktop) od razu przy próbie uruchomienia lub w trakcie rozgrywki
- czarny ekran po uruchomieniu gry
- niska wydajność gry (przycinki, zacinanie).
Możliwe rozwiązania problemu:
1) W niektórych przypadkach inne programy mogą negatywnie wpływać na wydajność gry lub nawet na jej uruchomienie. Zalecamy wyłączenie programów działających w tle (w tym również programu antywirusowego) na czas instalacji i uruchomienia gry (jeżeli gra została już zainstalowana, można spróbować ją odinstalować i zainstalować ponownie, przy wyłączonych programach działających w tle).
2) Niekiedy konflikt z grą może powodować program uruchamiany przy starcie systemu. W takim przypadku można dla testu wyłączyć programy i usługi uruchamiane przy starcie systemu (uruchomić komputer w trybie czystego bootowania), w celu sprawdzenia czy problem nie jest spowodowany konfliktem z jednym z tych programów. Aby to zrobić należy wykonać kroki:
- na klawiaturze wcisnąć klawisze Logo Windows + R. (lub w przypadku Windows Xp wybrać Start -> Uruchom)
- wpisać: msconfig i wcisnąć Enter
- w zakładce Usługi zaznaczyć opcję Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft a następnie odznaczyć pozostałe na usługi (kliknąć Wyłącz wszystkie)
- w zakładce Uruchamianie odznaczyć wszystkie programy (kliknąć Wyłącz wszystkie)
- zatwierdzić zmiany i uruchomić ponownie komputer
- komputer uruchomi się w trybie czystego bootowania, proszę wtedy sprawdzić czy gra uruchomi się poprawnie. Jeżeli tak, oznacza to, że jeden z uruchamianych przy starcie systemu programów powoduje konflikt z grą.
Aby powrócić do trybu normalnego po uruchomieniu narzędzia konfiguracji systemu "msconfig" należy w zakładce Ogólne wybrać pozycję Uruchamianie normalne, zatwierdzić i uruchomić ponownie komputer.