Jeżeli nie możesz uruchomić wydanej przez nas gry lub napotkałeś na problemy podczas grania, prosimy o zapoznanie się z znanymi rozwiązaniami najczęściej występujących problemów oraz poradnikami technicznymi (lista gier zawartych w bazie i linki do poradników znajdują się poniżej).

 

 

 

Prosimy o kontakt z naszym działem pomocy technicznej, w przypadku gdyby zamieszczone na stronie rozwiązania okazały się niewystarczające. Wysyłając zapytanie prosimy nie zapomnieć o dołączeniu zrzutu ekranu z komunikatem błędu oraz raportu dxdiag:

Instrukcja wykonania raportu dxdiag i zrzutu ekranu

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

 
 

1. Po zainstalowaniu gry nie można wykonać aktywacji. Wyświetla się komunikat o błędzie podczas sprawdzania daty wydania.

2. Po włożeniu płyty do napędu komputera wyświetla się nieczytelny komunikat. Nie można przejść do dalszej instalacji gry.

3. Gra nie działa (nie uruchamia się) po poprawnym zainstalowaniu na komputerze z systemem Windows 8/8.1/10.

4. Gra ustawia automatycznie najniższe opcje grafiki, bez możliwości ich zmiany na wyższe. Parametry komputera są wystarczające do uruchomienia gry w wyższych ustawieniach grafiki.

5. Nie mogę zalogować się do usługi Games for Windows Live z powodu komunikatu o nieprawidłowym kluczu. Klucz został wcześniej przyjęty przy aktywacji gry. Posiadam wydanie Premium Games.

6. W jaki sposób dokonać aktywacji gry nie posiadając dostępu do internetu na komputerze na którym gra jest zainstalowana?

7. W trakcie rozgrywki występują liczne "przycinki" utrudniające rozgrywkę. Gra nie jest płynna.

8. W jaki sposób mogę zapisywać postępy w grze bez konieczności korzystania z usługi Games for Windows Live?

9. Przy próbie uruchomienia gry pojawia się komunikat: "GTA IV FATAL ERROR: RMN40".

10. W jaki sposób przenieść zapisane stany gry?

11. Przy próbie uruchomienia gry wyświetla się komunikat błędu "could not write license data!"

12. Po uruchomieniu gry wyświetla się komunikat błędu, informujący o braku pliku xlive.dll

 

Porady ogólne

OGÓLNE PORADY DOTYCZĄCE PROBLEMÓW Z GRAMI PC

1) Sprawdź czy komputer na którym zainstalowano grę spełnia jej minimalne wymagania sprzętowe.

Informacje o wymaganiach sprzętowych gry znajdują się na jej opakowaniu. Uruchomienie i prawidłowe działanie gry na komputerze nie spełniającym jej minimalnych wymagań sprzętowych najprawdopodobniej nie będzie możliwe i nie jesteśmy w stanie pomóc w takim przypadku.

 

2) Zaktualizuj sterowniki do karty graficznej, dźwiękowej i płyty głównej komputera.


Zainstaluj dostępne aktualizacje do systemu operacyjnego oraz zaktualizuj pakiet DirectX. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w poniższych poradnikach:

 

Aktualizacja sterowników karty graficznej - poradnik

 

Aktualizacja sterowników karty dźwiękowej i płyty głównej - poradnik

 

Aktualizacja systemu Windows i DirectX - poradnik

 

Nieaktualne sterowniki są najczęstszą przyczyną występowania problemów z uruchomieniem i działaniem gry!

 

3) Wyłącz programy działające w tle przed instalacją i uruchomieniem gry.


Część problemów wynika z konfliktów z innymi programami działającymi w tle (np. z programem antywirusowym, który może kasować lub blokować niektóre pliki gry). Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w poniższym poradniku:

Wyłączanie programów działających w tle - poradnik

 

4) Upewnij się, że gra jest uruchamiana z konta administratora systemu.

Sprawdź również czy nazwa użytkownika w systemie Windows nie zawiera polskich znaków diakrytycznych (ą,ć,ę, itd.) lub znaków specjalnych (kropek, spacji, itp.). W takim przypadku pomóc może utworzenie nowego konta administratora, bez polskich znaków diakrytycznych i znaków specjalnych w nazwie i uruchamianie gry po zalogowaniu się na to konto.

 

 

 

PORADY DOTYCZĄCE PROBLEMÓW Z KODAMI AKTYWACYJNYMI

1) Problemy objawiające się komunikatem o nieprawidłowym kodzie aktywacyjnym.

Zalecamy w pierwszej kolejności sprawdzenie, czy kod został przepisany prawidłowo, bez znaków spacji. Prosimy również o zapoznanie się z instrukcją aktywacji, jeśli takowa została umieszczona nad kodem. Niektóre kody aktywacyjne wymagają dodatkowej aktywacji przez stronę internetową.

 

2) Problemy dotyczące trudności w odczytaniu kodu z instrukcji lub komunikatem o nieprawidłowym kodzie, mimo wykonywania aktywacji zgodnie z instrukcją.

Prosimy o skontaktowanie się z naszym Centrum Obsługi Klienta pod adresem serwis@cenega.com i przesłanie zdjęcia kodu aktywacyjnego, dowodu zakupu gry (np. paragonu) oraz dokładnego opisu problemu. Dołożymy starań aby jak najszybciej rozwiązać problem.

 

 

PORADY DOTYCZĄCE PROBLEMÓW Z USŁUGĄ STEAM

1) Problemy z połączeniem z serwerami Steam, komunikat o braku połączenia z Internetem przy instalacji lub uruchomianiu programu.

Szczegółowe informacje na temat problemów z połączeniem można znaleźć w poradniku Steam:

Rozwiązywanie problemów z połączeniem internetowym

 

2) Odzyskiwanie konta Steam w przypadku jego utraty lub zapomnienia loginu lub/i hasła do konta.

Szczegółowe informacje na temat odzyskiwania konta można znaleźć w poradniku:

Odzyskiwanie dostępu do utraconego konta Steam

 

 

3) Kontaktowanie się z pomocą techniczną Steam.

W niektórych przypadkach konieczne jest skontaktowanie się z pomocą techniczną Steam w celu rozwiązania problemu (np. utrata danych do logowania do konta). Kontakt jest możliwy poprzez formularz dostępny na stronie:

Formularz kontaktowy z pomocą techniczną Steam

 

 

Skontaktuj się z nami

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tytuł gry:
Platforma:
Rodzaj problemu:
Opis problemu:
Prosimy o możliwie najdokładniejsze opisanie problemu.

Załączniki:
Prosimy o przesłanie raportu dxdiag oraz zrzutu ekranu komunikatu błędu (jeśli występuje). Informacje jak wykonać raport oraz zrzut ekranu znajdują się w poradniku na stronie: Instrukcja wykonania raportu dxdiag i zrzutu ekranu

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są po linkiem https://cenega.pl/polityka-prywatnosci