Anno 2070

 

Do roku 2070 zmiany klimatu spowodowały drastyczne podniesienie się poziomu wód, co zafundowało ludzkości biblijny wręcz potop. W takiej sytuacji postanowiono wrócić do sprawdzonych metod i wzorem Noego wybudowano Arki, mające zapewnić naszemu gatunkowi przetrwanie i umożliwić mu odbudowę swojej dawnej potęgi na tych skrawkach lądu, które wciąż wystają ponad wodę.

 
 
Platforma PC
Gatunek Strategiczne
Wersja językowa lang
Data premiery 26.06.2012
Wydawca Ubisoft
 
 

Wymagania techniczne

To już piąta część jednej z najpopularniejszych strategii ekonomicznych na rynku. Akcja przeniesiona została w niedaleką przyszłość. Do roku 2070 zmiany klimatu spowodowały drastyczne podniesienie się poziomu wód, co zafundowało ludzkości biblijny wręcz potop. W takiej sytuacji postanowiono wrócić do sprawdzonych metod i wzorem Noego wybudowano Arki, mające zapewnić naszemu gatunkowi przetrwanie i umożliwić mu odbudowę swojej dawnej potęgi na tych skrawkach lądu, które wciąż wystają ponad wodę.


Rozgrywka bazuje w większości na mechanizmach doskonale znanych fanom serii, które zostały jednak wzbogacone o szereg nowych opcji. Po raz pierwszy w historii cyklu dostajemy możliwość pokierowania trzema frakcjami - Tycoons, Echoes oraz Tech. Ci pierwsi stawiają na przemysł i agresywną ekspansję. Za nic mają dobro środowiska, zamiast tego priorytetem jest dla nich osiąganie dużych zysków i gromadzenie surowców w najkrótszym możliwym czasie. Drugie z tych stronnictw preferuje wolniejszy rozwój przemysłowy i koncentrowanie się na odnawialnych źródłach energii, co umożliwia mu zachowanie naturalnego środowiska w stanie praktycznie nietkniętym. Ostatnia społeczność jest ukierunkowana na nowoczesne technologie i rozwój badań nad praktycznie każdą sferą życia. Podstawą jej egzystencji są liczne laboratoria i ośrodki badawcze. Co ciekawe, frakcje nie są sobie wrogie i gra wcale nie zmusza nas do wybrania jednej z nich. Zamiast tego są po prostu ścieżkami rozwoju, które możemy swobodnie wykorzystywać i łączyć dla realizacji naszych celów. Wszystkie stronnictwa mają inne budynki, technologie oraz mieszkańców z unikalnymi potrzebami.